صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه

معادن زغال‌سنگ ناایمن تعطیل می‌شوند و کارگران بیمه بیکاری می‌گیرند
لایحه بودجه سال 1404 کل کشور امروز توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در تبصره 6 آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه ایمنی معادن زغال‌سنگ پرداخته و تأکید کرده است معادن فاقد شرایط ایمنی لازم به مدت سه ماه تعطیل و کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.
در بخشی از این تبصره عنوان شده که به منظور ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ کشور اقدامات زیر انجام می‌شود:
1- انجام ارزیابی ریسک همه معادن زغال سنگ کشور از طریق بازرسی با هدایت و راهبری کارگروهی متشکل از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان استاندارد.
2 - معادن فاقد شرایط ایمنی لازم به مدت سه ماه تعطیل و کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.
3- بهره برداران معادن زغال سنگ موظف هستند حداکثر ظرف سه ماه از تعطیلی اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی معادن را فراهم کنند.
4- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است دوره آموزش ایمنی برای همه کارگران معادن زغال سنگ را اجرا کند و صرفاً کارگران دارای گواهی شرکت در دوره آموزشی ایمنی مجاز به کار در معادن زغال سنگ هستند.
5- درآمد مازاد حقوق مالکانه معادن به ردیف مشخص شده واریز می‌شود تا صرف انجام اقدامات فوق شود.


خودروهای بالای 5 میلیارد تومان طبق لایحه بودجه 1404 مشمول مالیات می‌شوند
طبق لایحه بودجه 1404، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره ‏انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و ‏حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 50 ‏میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این ‏مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
بر اساس لایحه بودجه 1404، ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو ‏بر مبنای ماده 30 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده است که توسط سازمان ‏امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود.
سازمان مزبور مکلف است ‏مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس ‏راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند. همه اشخاص حقیقی ‏و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالیانه مربوط به خودروهای ‏تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت ‏تکفل را حداکثر تا پایان آبان سال 1404 پرداخت کنند و در ‏صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (190) قانون ‏مالیات‌های مستقیم است.
ثبت نقل و انتقال نهایی که ‏به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است، قبل از ‏پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی، نقل ‏و انتقال قطعی و اجاره، ممنوع است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: